- کلیه اعضاء سازمان به موقع درمحل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد. - نسبت به همکاران و مراجعان با خوشرویی و متانت رفتار شود.
راهنمایی و اطلاعات لازم بطور کامل در اختیار مراجعه کنندگان قرار گیرد و از سردرگمی آنها جلوگیری شود -
.فضای مراودات بگونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند -
.ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض(قومی، جنسی، خویشاوندی، مذهبی و...)صورت گیرد -
به صحبتها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و درپاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد -
.اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد -
انجام وظایف بصورت موثر و کارامد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد -
.از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه، سفارش و اخذ هر گونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد خودداری شود -
در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف یا وجه نقد، موضوع به مسئولین زیربط اطلاع داده -
.شود
فعالیت ها زمان گذاری شود و بر اساس زمان پیش بینی شده انجام گیرد -
فعالیت بر اساس روش مستند و مشخص انجام شود نه بر اساس سلیقه مدیران و کارکنان -
از شایعه سازی، تهمت، غیبت، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف میکند، پرهیز شود -
رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند -
- از استعمال دخانیات بویژه در محیط کار پرهیز شود
از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود-
- بر حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد -
از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان جلوگیری شود -
سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار گردد-
ا ز اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد-
ا هداف سازمان بطور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد-
نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد -
قوانین و مقررات سازمانی بطور دقیق رعایت شود -
از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند خودداری شود -
|